Koncepcja i analiza stron www

Koncepcja i analiza stron www

Opracowanie koncepcji serwisu internetowego jest pierwszym etapem, który poprzedza jakiekolwiek prace o charakterze graficznym czy programistycznym. Na tym etapie analizujemy w jakim celu powstaje witryna. Wszystko zależy od oczekiwań klienta i potencjalnych możliwości, które można uzyskać.

Istnieją projekty standardowe, które nie wymagają prac koncepcyjno-analitycznych oraz takie, w których analiza stanowi najważniejszy etap prac. Projekt analityczny ma szczególne znaczenie w przypadku, gdy przed serwisem internetowym stawiamy wymagania daleko wykraczające poza funkcję informacyjną, gdy możemy zaoferować elementy interaktywne, społecznościowe czy integrację z zewnętrznymi systemami.

Analiza stron konkurencji

W ramach opracowania koncepcji analizujemy m.in. witryny firm konkurencyjnych - zarówno pod kątem wizualnym, merytorycznym, jak i funkcjonalnym. Dzięki temu wiemy również w jaki sposób inne firmy prezentują swoją ofertę, jak obszerne są ich materiały informacyjne i które części oferty są z punktu widzenia klientów najbardziej istotne. Najbardziej optymalne rozwiązanie to takie, które nie odcina się znacząco od konkurencji i w pozytywny sposób będzie się na jej tle wyróżniać. Analiza konkurencji może również przyczynić się do określenia możliwości wdrożenia elementów interaktywnych czy aplikacyjnych witryny.

Dlaczego analiza jest konieczna?

Tylko dzięki profesjonalnej analizie potrzeb klienta, specyfiki promowanego produktu i grupy docelowej, możemy zaproponować najlepsze rozwiązania, mieszczące się w założonym przez klienta budżecie. Określenie kluczowych parametrów czy wybór oprogramowania, na którym zostanie zbudowana strona, pozwalają na zmniejszenie kosztów i gwarantują sukces całemu przedsięwzięciu.

Sprzedaż on-line

Ważnym czynnikiem jest także analiza i dokładne określenie grupy odbiorców serwisu, poznanie ich gustów i przyzwyczajeń. Nie bez znaczenia są możliwości, jakie niesie za sobą sprzedaż on-line. W przypadku wielu branż wprowadzenie możliwości zakupów przez Internet może poszerzyć kanał sprzedaży. W wielu przypadkach taka sprzedaż stanowi podstawowe źródło przychodów firmy. Posiadając bogate doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych, jesteśmy w stanie zaproponować rozwiązanie dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Nasze oprogramowanie sklepu internetowego umożliwia integrację z systemami zewnętrznymi, dzięki czemu sprzedaż można prowadzić w sposób sprawny i wygodny dla klienta.

Zarządzanie treścią

Jeżeli wykonywany serwis internetowy ma podlegać częstym aktualizacjom, proponujemy wdrożenie systemu zarządzania treścią (CMS). Dzięki temu klient uzyskuje możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na wszystkich stronach swojej witryny. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że w niektórych przypadkach system CMS może się okazać rozwiązaniem niewystarczającym bądź niewygodnym w użytkowaniu. Taka sytuacja ma miejsce w szczególności w przypadku stron przedstawiających rozbudowane cenniki. W takim przypadku proponujemy rozwiązanie dedykowane, które ułatwia aktualizację danych w sposób bardziej zautomatyzowany.

Katalog produktów

Niejednokrotnie zdarza się sytuacja, że firma posiada bogatą ofertę produktów, ale nie zamierza prowadzić sprzedaży wysyłkowej przez Internet. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ofertę na stronie zaprezentować w taki sam sposób jak w sklepie internetowym, ale bez możliwości zamawiania on-line. Przy takim rozwiązaniu właściciel witryny ma możliwość zarządzania bazą danych produktów (opisy, zdjęcia, ceny, itp.) poprzez specjalny panel administracyjny, dzięki czemu prezentowana na stronie www oferta może być zawsze aktualna. Oferowany przez nas katalog produktów on-line może być głównym (niekiedy jedynym) elementem projektowanej witryny.

Rozbudowane portale internetowe

Jesteśmy gotowi, by podjąć się wykonania serwisów internetowych o bardzo rozbudowanej funkcjonalności. Witryna oparta o system aukcyjny, specyficzny system składania i realizacji zamówień czy portal społecznościowy to jedynie najpopularniejsze przykłady tego typu stron. Wykonanie takiego serwisu wymaga dogłębnej wstępnej analizy, której efektem jest dokładna propozycja projektowanej funkcjonalności.

Hosting, wybór rozwiązania serwerowego

W przypadku rozbudowanych witryn, które będą często odwiedzane przez internautów, należy zwrócić uwagę na problem hostingu. Umieszczenie takiej strony na mało wydajnym serwerze, który posiada łącze o niewystarczającej przepustowości, może skutkować tym, że odwiedzający stronę będą skutecznie zniechęcani jej powolnym działaniem bądź okresową niedostępnością w momentach największego obciążenia serwera. W przypadku bardzo wymagających pod tym kątem witryn należy rozważyć zastosowanie serwera dedykowanego zamiast standardowej usługi oferowanej przez większość firm hostingowych.