Strony internetowe dla firm usługowych

Strony internetowe dla firm usługowych

Posiadanie firmowej witryny internetowej również przez przedsiębiorstwa usługowe, które świadczą usługi „na miejscu”, jest dziś koniecznością. Większość z nas ma świadomość tego, jak ważne jest zaistnienie w Internecie oraz jak duży wpływ na nasze wyniki finansowe ma wirtualna wizytówka. Jednak oprócz tego, że firmy świadczące usługi (po „odbiór” których klient przychodzi do siedziby) prezentują ofertę na witrynie internetowej, mogą dziś zaproponować swoim klientom znacznie więcej.

Program obsługi stron firm usługowych

Obserwując oczekiwania klientów, stworzyliśmy program dedykowany do obsługi salonów usługowych, np. zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, dla salonów piękności, czyli wszystkich tych, których klienci umawiają się na spotkania czy wizyty. Nasze oprogramowanie daje się także łatwo zaadaptować do obsługi gabinetu lekarskiego lub stomatologicznego, porządkując wizyty i kartoteki pacjentów.

Proponowane przez nas funkcjonalności programu do obsługi stron dla takich firm to:

  • internetowy system rezerwacji wizyty w salonie z opcją wyboru określonego pracownika salonu (możliwość zaznaczenia usługi, daty i godziny wizyty, a także pracownika, którego chcielibyśmy wybrać do wykonania usługi).

    Dwie opcje do wyboru:


    • każdy pracownik posiada własny terminarz na stronie, zgodny ze swoim grafikiem (dniami i godzinami, w jakich pracuje w danym miesiącu). Klient ma możliwość wpisania się na określoną datę, godzinę, wraz z zaznaczeniem usługi, na jaką rezerwuje miejsce (tylko na terminy, które są nadal dostępne). Salon zatwierdza propozycję rezerwacji (po zatwierdzeniu przez salon data i godzina przestaje być już dostępna dla kolejnych klientów), a także odsyła do klienta potwierdzenie zarezerwowanego terminu. W przypadku bardziej skomplikowanych zabiegów (np. indywidualnie dobranych do klienta), których czas jest trudniejszy do oszacowania, salon kontaktuje się z klientem (aby ustalić szczegóły) i dopiero wówczas potwierdza wizytę.

    Zarządzaj wizytami i pracownikami

    Opracowane przez nasz zespół rozwiązanie łączy w sobie wygodę pracy z systemem typu CRM (zarządzania klientami) oraz zalety związane z prezentacją oferty w sieci Internet. Pełna obsługa rezerwacji i wizyt poprzez witrynę internetową pomoże lepiej wykorzystać zasoby i możliwości gabinetu.

    • Klient chcąc zarezerwować wizytę, zaznacza dzień oraz datę, a następnie w formularzu wpisuje imię i nazwisko pracownika (do którego chciałby udać się na wizytę). Salon wysyła wiadomość zwrotną potwierdzającą dostępność terminu lub kontaktuje się z klientem w celu ustalenia szczegółów lub z propozycją innej daty i godziny.
  • Przypomnienia o zbliżających się wizytach wysyłane automatycznie do klientów poprzez wiadomość e-mail (dzień przed wizytą na podany przez klienta adres).
  • Opcja integracji strony internetowej z systemem umożliwiającym wysyłanie klientom wiadomości sms przypominających o wizycie (system SMSAPI).
  • Formularz oceny wizyty i pracownika, który wykonywał usługę. E-mail z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety jest automatycznie wysyłany do klienta, który korzystał z usługi (np. dzień po wykonaniu usługi przez salon).
  • Możliwość ustawienia przypomnienia dla administrującego sklepem o zbliżających się urodzinach klientów zarejestrowanych w bazie. Klienci przy rejestracji podają swoją datę urodzin (opcjonalnie), dzięki czemu administrujący sklepem z okazji ich święta może przygotować dla nich prezent urodzinowy (np. wysłany e-mailem rabat na usługę, z której klient korzysta najczęściej, darmowa usługa w salonie, itp.). Istnieje również możliwość wysłania do użytkownika automatycznie generowanego przez system prezentu urodzinowego, który będzie ustalony dla wszystkich klientów (dla wszystkich klientów jednakowy) lub dla grup klientów (przykładowo podział na grupy wiekowe lub grupy według płci, itd.). Przykładowo, każdy klient może otrzymać w dniu swoich urodzin jednorazowy rabat na wybraną usługę lub otrzymać usługę gratis (można skierować je osobno do kobiet i mężczyzn).
  • Baza klientów, w której gromadzone są informacje o wszystkich wizytach, jakie odbyli w salonie. Klienci również mogą mieć wgląd w część informacji zgromadzonych w bazie danych (w ramach rejestracji konta na stronie). Dzięki opcji zapamiętywania wizyt, klient może sprawdzić, kiedy ostatnio wykonywał określony zabieg, czy też z usług którego fryzjera korzystał (przydatne szczególnie, gdy w salonie zatrudniona jest większa ilość pracowników). Pracownicy salonu mają natomiast możliwość wglądu do części systemu udostępnionego dla pracowników i sprawdzenia, z jakich zabiegów korzystał umówiony na wizytę klient (dzięki temu wiedzą, jaka np. farba do włosów, wraz z numerem odcienia, użyta była przy ostatniej koloryzacji), co pozwala na powtórzenie usługi zgodnie z życzeniem klienta.

Inne funkcje stron dla firm usługowych

Bardzo praktyczna może się okazać integracja strony z internetowym sklepem kosmetycznym (gdy przy okazji usług, salon sprzedaje również produkty). Do funkcjonalności dodatkowych możemy zaliczyć między innymi wirtualny dobór fryzur (do wgranego przez siebie zdjęcia z pliku lub zrobionego za pomocą kamerki internetowej, klient przymierza fryzury dostępne w bazie strony) oraz wirtualnego doradcę (klienci zadają pytania naszym pracownikom, które wraz z odpowiedziami specjalistów publikowane są później na stronie).

Moduły proponowane przez naszą firmę dopasowujemy indywidualnie do potrzeb i oczekiwań klientów. Propozycje przedstawione powyżej to oczywiście tylko niewielka część możliwości systemu.