Strony internetowe przyjazne użytkownikowi

Strony internetowe przyjazne użytkownikowi

Każdy skuteczny biznes, również ten internetowy łączy umiejętność zainteresowania klienta działalnością firmy, jej ofertą, a także sposobem postępowania z osobami, z którymi wchodzi w relacje, budując tym samym zaufanie i wiarygodność marki.

Strona internetowa musi służyć wymianie informacji i wspierać kooperację

Czasy, w których strona internetowa przedsiębiorstwa była jedynie jej wirtualnym uzupełnieniem i formalnością, odeszły bezpowrotnie. Dziś witryna firmy to nie tylko wirtualna wizytówka, ale przede wszystkim panel wymiany informacji pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem, często także pierwsza forma kontaktu klienta z firmą. Dlatego tak ważne jest, jaki wizerunek przedsiębiorstwa wyłania się z jej strony www.

Pamiętaj o wygodzie użytkowników

Strona stworzona zgodnie z wymogami web-usability, czyli standardami określającymi użyteczność strony (gdzie użyteczność rozumiana jest jako funkcjonalność, łatwość i intuicyjność w użyciu) ma zdecydowanie większe szanse na zdobycie klienta oraz zbudowanie atmosfery wiarygodności i zaufania.


Strona powinna być skonstruowana w sposób, który ułatwi internaucie zapoznanie się z ofertą firmy, a także umożliwi poruszanie się po internetowej przestrzeni osobom, które nie są w tym biegłe. Wygodniejsza strona, jeżeli chodzi o obsługę internetowych aplikacji, zwiększa grupę osób (odbiorców), które będą w stanie zapoznać się z proponowanymi przez nas usługami.

Zwracaj uwagę na sposób prezentacji treści

Jak zatem powinna być zbudowana strona łącząca w sobie zarówno atrakcyjność wizualną, klarowne przedstawienie oferty, wyeksponowanie tego, co w danej firmie najważniejsze i przystępność sprawiająca, że internauta czuje się swobodnie, przemierzając kolejne poziomy wirtualnej przestrzeni?

Budowa strony musi przede wszystkim opierać się na przejrzystości i eksponować te elementy, których klient będzie najprawdopodobniej poszukiwał. Witryna musi być opatrzona stroną główną, z której internauta dowie się, gdzie jest, czyja to strona, co nadawcy mają mu do zaoferowania i gdzie powinien szukać dalszych informacji.

Menu to ważny element strony

Najlepszym rozwiązaniem jest przejrzyste i prawidłowo opisane menu. Dobrze, aby wysuwane paski z podstronami nie były wielopoziomowe, gdyż przesunięcie kursora może spowodować „utratę” wybranej pozycji i procedurę należy zaczynać od początku.

Witryna powinna umożliwiać internaucie powrót do strony głównej serwisu z każdej podstrony (przez podlinkowane logo lub przycisk „powrót do strony głównej”). Warto zaobserwować budowę innych stron internetowych, w szczególności z tej samej branży. Można wtedy zaobserwować przydatne rozwiązania, które mogą okazać się przydatne oraz te, które powodują, że strona traci w oczach odwiedzających. Warto wyposażyć stronę w tzw. okruszki czyli breadcrump – formę prezentacji aktualnie zagłębionej ścieżki, na której znajduje sie strona i możliwość szybkiego powrotu na dowolny poziom zagłębienia oferty.

Zadbaj o estetyczny wygląd strony

Oczywiście oprócz łatwości poruszania się po stronie, niezwykle ważnym elementem jest przejrzysta szata graficzna, dostosowana do tematyki strony oraz branży, której dotyczy, ze szczególnym uwzględnieniem profilu klienteli. Dobrze dobrana i dostosowana do klienta oprawa graficzna pozwoli potencjalnie zainteresować go usługami. Przekona użytkowników do bliższego przyjrzenia się temu, co mamy do zaoferowania. Te i wszystkie inne elementy dotyczące strony internetowej decydują o tym, kto stanie się naszym klientem, kto zainteresuje się naszą ofertą i - co najważniejsze - kto nam zaufa.

Niniejszy artykuł jest wyrazem wiedzy i poglądów autorów i nie może być podstawą do wysuwania jakichkolwiek roszczeń. Właściciel serwisu nie gwarantuje, że zawarte w dokumencie informacje są zgodne z prawdą i nie ponosi odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć z podjęcia decyzji na podstawie informacji zawartych w niniejszym dokumencie.