Social media wsparciem promocji

Social media wsparciem promocji stron internetowych

Portale społecznościowe otwarły nową erę komunikacji w Sieci. Za pomocą serwisów społecznościowych komunikują się ze sobą nie tylko znajomi czy rodzina. W obszar social media pewnym krokiem wkroczyły także niewielkie firmy i duże korporacje. Internet, jeszcze bardziej niż dotychczas, stał się narzędziem biznesowym.

Niemal każdy z nas ma swoje konto w serwisie społecznościowym, portalu Nasza-klasa i Facebook – lub mniej interaktywnym, lecz jakże ciekawym – Blipie czy Twitterze. I choć pierwotne założenie, iż portal społecznościowy ma być kanałem komunikacji ze znajomymi, to czas pokazał prawdziwy potencjał tychże portali w sferze biznesu.

Pokaż, że istniejesz, wykorzystując social media!

Niektóre marki, które postanowiły swoją ofertę – poprzez zabawę i ciekawe kampanie – zaprezentować grupie użytkowników portali społecznościowych, nie musiały zbytnio zabiegać o uznanie, bo ich marka była już w dużej mierze rozpoznawalna. Prawdziwym wyzwaniem jest jednak promowanie firm wschodzących, które muszą całą strategią przekonać do siebie użytkowników.

Aby spowodować ruch na oficjalnej stronie firmy poprzez wykorzystanie profilu społecznościowego, wystarczy ciekawa koncepcja graficzna, niebanalne treści i konkurencyjna oferta usługowa czy produktowa – ale nie na pierwszym planie! Ważne jest, aby profil był od początku do końca uzupełniony o najważniejsze informacje o firmie. Nie może bowiem zabraknąć linków do oficjalnej strony lub bloga, opisu w czym przedsiębiorstwo się specjalizuje oraz kontaktu. Bez tych podstawowych informacji firmowy profil w serwisie społecznościowym jest po prostu niewiarygodny, a to przekłada się na słabą oglądalność oficjalnej strony firmy.

Dbaj o kontakt ze społecznością

Obecność w internetowej społeczności ma za zadanie skierować użytkownika na oficjalną stronę firmy, aby mógł się zaznajomić z jej ofertą. Aby się to jednak stało, trzeba konsekwentnie, ale nienachalnie zachęcać internautów do interakcji. Po pierwsze profil nie może być martwy! Co jakiś czas warto napisać kilka ciekawych wydarzeń związanych z działalnością lub zachęcić do odwiedzenia oficjalnej witryny firmy lub bloga, na których to internauta znajdzie ciekawe dla siebie treści. Po drugie odrzuć oficjalny styl. Internauci nie chcą oświadczeń i suchych faktów, chcą natomiast ciekawych dialogów, w których nie brak internetowych sloganów i wyrażających emocje tzw. emotikonów.

Social media – to działa w obie strony!

Jeśli są fani profilu społecznościowego, to i ruch na stronie firmowej jest większy – oczywiście pod warunkiem, że zadba się o kilka istotnych kwestii. Na profilu nie może zabraknąć linków do strony oficjalnej i bloga oraz krótkiego i przekonującego uzasadnienia, dlaczego warto zapoznać się z ofertą. Tym, którzy stale odwiedzają oficjalną stronę, warto wspomnieć o działalności firmy na różnych portalach społecznościowych.

Jest kilka sposobów na to jak poinformować klientów o istnieniu firmy na portalach społecznościowych. Najprostszą i najtańszą metodą jest wysłanie mailingu oraz umieszczenie informacji w zakładce aktualności. Ale newsletter nie zawsze jest uważnie czytany, zaś informacje w aktualnościach łatwo wyprzeć nowymi...

Popularną metodą jest umieszczenie specjalnych „widgetów” na stronie. Jest to o tyle wygodne, iż zawsze są one widoczne dla odwiedzających stronę. Widget może tylko informować, że dana firma posiada profil na konkretnych portalach, ale może być też rozbudowany – zawierać liczbę „fanów” oraz przycisk umożliwiający dołączenie do grupy osób lubiących firmę.

Przygotuj budżet na promocję stron www w social media

Ile firm pokusiło się o zabawę w konkursy i rozdawanie gadżetów w serwisach społecznościowych? Tego nie da się zliczyć! Na każdym kroku można spotkać coraz to ciekawsze konkursy, w których można wygrać zarówno skromne gadżety, jak i luksusowe towary. Konkursy są organizowane wyłącznie dla zdeklarowanych użytkowników, którzy kliknęli w ikonę „lubię to” na utworzonym przez firmę profilu. Konkurs jest zatem najprostszą zachętą do tego, aby użytkownik chciał – poprzez udział w zabawie – przejrzeć ofertę firmy.

Pokusą do uczestniczenia w zabawie może być zwykły kubek z logo firmy lub niedrogi produkt z oferty. Firmy mające niewielki budżet na promocję w social media rozdają w konkursach skromne, ale praktyczne i kojarzące się z firmą upominki. Znane korporacje kuszą użytkowników nagrodami pieniężnymi, a nawet wygraną samochodu! Z pewnością samochód jest bardziej wartościową nagrodą niż kubek z logo, jednakże nie chodzi o cenę produktu lecz o zabawę. Internauci chcą kreatywnych gier, a skromna nagroda jest dla nich miłym gestem i właściwie tylko pretekstem, by uczestniczyć w internetowej zabawie. Następstwem tego typu aktywizowania użytkowników jest więcej wejść na stronę i pozytywne opinie o firmie.

Diabeł tkwi w szczegółach

Sam profil w serwisie musi być stale uzupełniany, aby na bieżąco podkreślać istnienie i rozwój firmy. Im więcej ciekawych materiałów niezwiązanych stricte z produktami zamieścimy na profilu, tym większy będzie pozytywny odbiór ze strony potencjalnych klientów.

Aby zdobyć zaufanie w Sieci, ważna jest nie tylko rzetelna informacja o firmie i produktach, ale to w jaki sposób jest ona przekazywana. Nachalne pisanie postów dotyczących produktów i rabatów bez merytorycznych treści, może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek.

Portale (social media), o których mowa powyżej to świetne narzędzia, pozwalające zdobyć wiele informacji o preferencjach, oczekiwaniach i opiniach potencjalnych klientów. To kanały, dzięki którym nie tylko można zaprezentować się, sprzedać towar lub usługę, ale również podzielić się znaczącymi dla firmy wydarzeniami, a także przeprowadzić ciekawą dyskusję, która może być inspiracją dla rozwoju firmy.


Niniejszy artykuł jest wyrazem wiedzy i poglądów autorów i nie może być podstawą do wysuwania jakichkolwiek roszczeń. Właściciel serwisu nie gwarantuje, że zawarte w dokumencie informacje są zgodne z prawdą i nie ponosi odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć z podjęcia decyzji na podstawie informacji zawartych w niniejszym dokumencie.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?

Skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz kontaktowy - oddzwonimy!

  • 40-950 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 , IV p.
  • Nasze biuro czynne jest od poniedziałku do piątku
    w godzinach od 8:30 do 17:00