Strony internetowe przyjazne biznesowi

Strony internetowe przyjazne biznesowi

Strony internetowe stały się dla firm marketingową koniecznością. Okazało się, że bez rozwijania swojej działalności w Internecie nie ma co liczyć na wyrobienie sobie marki i zdobycie klienteli. Natomiast, o ile dobrze skomponowana witryna internetowa buduje zainteresowanie marką oraz zaufanie internautów, o tyle strona nieprzemyślana, pozbawiona pomysłu i mało „przyjazna” użytkownikowi może raz na zawsze pozbawić firmę szans na zdobycie uznania.

Zdefinuj grupę docelową i zaplanuj elementy stron

Przed założeniem firmowej strony internetowej warto zastanowić się nad tym, co na naszej stronie powinno się znaleźć, jak ma ona wyglądać i jak powinna zostać skonstruowana, biorąc pod uwagę w szczególności branżę, której dotyczy działalność oraz grupę docelową. To właśnie do naszego targetu powinniśmy dopasować zarówno szatę graficzną, treść, zawartość, a także sposób nawigacji na stronie oraz wykorzystane aplikacje internetowe.

Strona internetowa powinna być interaktywna i przyjazna

Naprawdę dobra strona internetowa, która w biznesie okaże się kluczem do serc klientów, to strona zapewniająca możliwość wymiany informacji czyli strona wysoce interaktywna. Taka, która może z łatwością stać się platformą wymiany informacji pomiędzy użytkownikami, tworząc społeczość. Pomoże to zbudować zaufanie do firmy, która dba o potrzeby internautów i odpowiada na pytania, a dzięki feedbackowi (informacji zwrotnej) poznaje potrzeby klientów i jest w stanie dopasować do nich swoją ofertę. Dzięki takim działaniom witryna stanie się bardziej popularna, przyjazna użytkownikowi i wzbudzi więcej pozytywnych skojarzeń.

Zaplanuj menu i interfejs użytkownika strony

Niezwykle ważną cechą stron internetowych przyjaznych biznesowi jest – co może się wydawać oczywiste, ale bardzo często bywa lekceważone – łatwość obsługi strony i jej prawidłowe działanie. W Internecie aż roi się od stron bardzo efektownych i dopracowanych wizualnie, ale kompletnie nieużytecznych. Tworząc stronę internetową dla firmy, musimy zadbać o to, by internauta czuł się na niej swobodnie, by rozmieszczenie poszczególnych elementów było jak najbardziej intuicyjne, a użytkownik nie musiał spędzić godziny, poszukując numeru kontaktowego. Brak odpowiednio przystosowanej nawigacji witryny internetowej, to jedna z głównych przyczyn, dla których użytkownicy opuszczają stronę, by nigdy na nią nie powrócić.

Dbaj o aktualizację swoich stron

Nie można zapomnieć o częstych aktualizacjach strony. Witryna firmy nie może być nieruchomą wirtualną wizytówką, na której nie ma żadnych aktualności. Niemożliwym jest utrzymanie zainteresowania firmą i jej ofertą, jeżeli klient nie czuje motywacji, by raz na jakiś czas zerknąć na stronę internetową firmy, której oferta jest mu bliska. Częste aktualizacje, newsy, nowinki służą zapamiętaniu marki. Im częstsza i bardziej systematyczna stymulacja odbiorcy, tym większa szansa na zadomowienie się w jego świadomości i większe zaufanie do marki, która staje się dla niego ważna.

Zadbaj o indywidualizację przekazu na stronie

Zindywidualizowany przekaz to kolejny element witryny, który sprzyja jej biznesowemu sukcesowi. Taka strona internetowa, która dzięki aplikacjom umożliwia prezentację czy to oferty, czy newslettera dopasowanego do indywidualnych potrzeb i zainteresowań klienta, ma dużo większe szanse na to, że zostanie zapamiętana. Należy jednak pamiętać o tym, by aplikacje umożliwiające indywidualizację przekazu były na tyle subtelne i nieinwazyjne, żeby internauta nie czuł się śledzony czy prześladowany. Moduł indywidualizacji doskonale sprawdza się w sklepach internetowych, na przykład do prezentacji artykułów zbliżonych tematycznie lub podobnych do tych, które klient w ostatnim czasie kupił.

Oceń rynek i swoją konkurencję

Oprócz tych elementów, które stanowią oczywiście podstawę strony internetowej, która ma w ogóle jakąkolwiek szansę zaistnieć na rynku, najważniejsza jest wnikliwa ocena i analiza rynku oraz potrzeb konsumentów, do których chcemy z założenia z nasza ofertą trafić. Należy pamiętać, że najskuteczniejszą metodą dotarcia do klienta jest precyzyjne określenie, kto może być naszą ofertą zainteresowany i to na podstawie jego profilu określić przekaz i formę, w której będzie do niego kierowany. Przekaz, który miałby z założenia trafić do wszystkich, mimo że bardziej uniwersalny, najprawdopodobniej będzie przekazem nudnym i niezauważalnym. Dziś firmy potrzebują wyrazistej tożsamości, czegoś, co je wydobędzie na powierzchnię i spowoduje, że zostaną zapamiętane. To najważniejsze elementy strony przyjaznej biznesowi.

Niniejszy artykuł jest wyrazem wiedzy i poglądów autorów i nie może być podstawą do wysuwania jakichkolwiek roszczeń. Właściciel serwisu nie gwarantuje, że zawarte w dokumencie informacje są zgodne z prawdą i nie ponosi odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć z podjęcia decyzji na podstawie informacji zawartych w niniejszym dokumencie.