Tworzenie stron www - poradnik

Tworzenie stron www - poradnik

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, przygotowaliśmy poradnik, który w przyszłości będzie gruntownie rozbudowywany. Przybliży on naszym przyszłym i obecnym klientom wiele pojęć związanych z procesami projektowania i tworzenia stron internetowych oraz ich obsługą i utrzymaniem na serwerach internetowych. Zapraszamy do nadsyłania pytań, na które postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć.

Zamierzamy w tym dziale prezentować informacje dotyczące wszystkich aspektów naszej oferty oraz biznesowego wykorzystania stron internetowych. Będziemy poruszać sprawy związane z tematyką stron www, aktualizacją oraz wykorzystywaniem dodatkowych narzędzi, takich jak systemy CMS, programy sklepu internetowego, itp. Dodatkowo postaramy się przedstawić garść porad dotyczących sposobów optymalizowania własnych stron www poprzez publikację odpowiednich treści. Jeśli mają Państwo wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z nami. W ramach wykonywanych przez nas usług oferujemy także optymalizację treści stron.



Jak założyć stronę WWW.

Zanim zdecydujesz się na założenie własnej strony www, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie co Ci da własna strona internetowa? Niepodważalnym argumentem za tym, aby zaistnieć w Sieci jest fakt, że już ponad połowa Polaków ma dostęp do Internetu.

zobacz szczegóły



Słowniczek pojęć związanych z tworzeniem stron.

Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu czytelników tej strony, a także naszych klientów, niektóre sformułowania wciąż są trudne do zrozumienia i jasnego zdefiniowania.

zobacz szczegóły



Projektowanie stron www a 10 największych błędów usability.

Użyteczność (z ang. usability, web-usability) to pojęcie, które odnosi się do aplikacji internetowych i urządzeń interaktywnych (posiadających interfejs użytkownika). Jest ogromnym wyzwaniem dla osób zajmujących się projektowaniem stron www. Ergonomia interfejsu użytkownika strony WWW to podstawa sukcesu każdej witryny.

zobacz szczegóły



Jak pisać teksty na strony internetowe?

Jak pisać treść, by Twoja strona internetowa była uznawana za profesjonalną? A z drugiej strony, by użytkownicy korzystali z niej chętnie, by potrafili się na niej odnaleźć, z łatwością wyszukać interesujące ich informacje i z przyjemnością polecali ją znajomym?

zobacz szczegóły



Jak wykorzystać możliwości, które daje konwergencja?

Trudno nie zauważyć powszechnie panującej tendencji do łączenia form przekazu, czy do wykorzystywania różnych równoległych kanałów przekazu tych samych informacji lecz w różnym czasie i za pośrednictwem różnych środków – czyli konwergencji przekazu.

zobacz szczegóły



Czynniki sukcesu w e-gospodarce

Część firm po „skolonizowaniu” internetowych terenów prosperuje fantastycznie. Możliwości, jakie oferuje Sieć pozwoliły im rozwinąć skrzydła. Są też takie firmy, które w wirtualnym świecie nie potrafią się odnaleźć. Zapraszamy do zapoznania się z czynnikami wpływającymi na sukces w wirtualnej gospodarce.

zobacz szczegóły



Strony internetowe przyjazne biznesowi

To, że strona internetowa jest dla firmy marketingową koniecznością i że bez rozwijania swojej działalności w Internecie nie ma co liczyć na wyrobienie sobie marki i zdobycie klienteli jest sprawą oczywistą. Dowiedz się co zrobić, by witryna była przyjazna dla odbiorców z kręgów biznesowych.

zobacz szczegóły



Strony internetowe przyjazne użytkownikowi

Każdy skuteczny biznes, również ten internetowy łączy w sobie zamiar zainteresowania klienta działalnością firmy i jej ofertą, budując tym samym zaufanie i wiarygodność marki.

zobacz szczegóły



Strategie pozyskiwania klientów poprzez strony internetowe

Jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu jest albo się do rynku dostosować albo go kształtować. Idealnym rozwiązaniem jest to drugie. Jeśli jesteśmy w stanie naginać rynek do swoich potrzeb i dyspozycji, to w pewnym sensie możemy kształtować potrzeby swoich klientów.

zobacz szczegóły



Social media wsparciem promocji

Portale społecznościowe zapoczątkowały nową erę komunikacji w Sieci. Za pomocą serwisów społecznościowych komunikują się ze sobą nie tylko znajomi czy rodzina. W kręgi social media pewnym krokiem wkroczyły także niewielkie firmy i duże korporacje. Internet jeszcze bardziej niż dotychczas stał się narzędziem biznesowym!

zobacz szczegóły



Intranet w służbie skutecznej komunikacji

Gdy w grę wchodzi realizacja celów organizacji, których zazwyczaj jest cały różnobarwny wachlarz, zabawa w „głuchy telefon” jest zdecydowanie niewskazana. Nikt zatem przy zdrowych zmysłach nie pomniejszy wagi dobrej komunikacji.

zobacz szczegóły



Strony WWW zmieniają świat

Dla większości z nas Internet jest rozrywką, źródłem wiedzy, miejscem, gdzie szybko możemy wyszukać różne informacje, komunikować się ze znajomymi, uczyć się, pracować. Wirtualny świat stwarza wiele możliwości.

zobacz szczegóły



Strony internetowe dostępne dla osób niewidomych

Problem cyfrowego wykluczenia dotyczy wielu osób. Jednak dla niewidomych lub niedowidzących projektanci i twórcy stron internetowych wprowadzają ułatwienia i pewne mechanizmy, które umożliwią im w miarę komfortowe korzystanie z Sieci oraz zasobów i wiedzy zgromadzonej na stronach internetowych.

zobacz szczegóły



E-commerce wczoraj, dziś i jutro

Czy nam się to podoba czy nie, Internet na stałe zagościł w naszym życiu. Podobnie sprawa wygląda z e-commerce, którego popularność nieustannie rośnie. Rok 2011 (pomimo kryzysu gospodarczego, który dotknął również nasz kraj) był znacznie lepszy dla handlu elektronicznego od 2010. Liczba osób kupujących w Sieci wzrosła o blisko 74%.

zobacz szczegóły



Jak tworzyć skuteczny newsletter

Jedną z podstawowych i wcale nie najnowocześniejszych (a jednocześnie ciągle wykorzystywanych) i skutecznych form promocji w Internecie jest e-mail marketing, czyli znany dobrze większości newsletter. Szczególnie ostatnio wraca do łask, reklamując sklepy internetowe (i nie tylko), warto więc zainteresować się również i tą formą promocji. Nie musi być droga, a odpowiednio kierowana, może przynieść firmie spore korzyści.

zobacz szczegóły



Tworzenie stron internetowych dla osób niewidomych lub niedowidzących

Technologia w zastępstwie oczu czyli tworzenie stron internetowych z myślą o osobach niedowidzących oraz niewidomych. Wraz z rozwojem techniki i przede wszystkim świadomości ich potrzeb, zaczęto rozwijać tworzenie stron internetowych także pod kątem potrzeb i oczekiwań osób niewidomych i niedowidzących.

zobacz szczegóły



Tworzenie stron www czyli wpływanie na decyzje konsumentów

Zdaniem wielu ekspertów w dziedzinie budowy wizerunku firmy w Sieci, o sukcesie decyduje często nie tyle oferta i jej jakość, ile to w jaki sposób się o niej informuje. Co z tego, że ktoś ma towar najlepszej jakości, skoro nie zadba o to, by jego oferta dotarła do odpowiednio dużej grupy osób. Z drugiej strony, sprzedawcy oferujący produkty lub usługi zupełnie przeciętne, dysponując odpowiednimi strategiami, budują u swych klientów przekonanie, że oto ta oferta jest dla nich najbardziej odpowiednia.

zobacz szczegóły



Tworzenie stron sklepu czyli - jeśli sklep internetowy, to adekwatny i z fantazją

Rozwijający się w Polsce bardzo dynamicznie e-handel dla dziesiątek osób stał się podstawowym lub przynajmniej dodatkowym źródłem dochodu. Ci, którzy podjęli wyzwanie, już to wiedzą, natomiast ci, którzy się przymierzają muszą pamiętać, że rynek internetowy, choć z pozoru tak otwarty i prosty, rządzi się przynajmniej równie twardymi zasadami, jak ten tradycyjny. Innymi słowy, sklep internetowy będzie świetnym biznesem, o ile pomysł na e-sklep będzie dobry.

zobacz szczegóły



Edukacja z wykorzystaniem stron internetowych

W dzisiejszych czasach największą wartość ma wiedza. Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, gdzie z założenia informacja jest najcenniejszym dobrem, często bardziej wartościowym niż nawet najbardziej pożądane dobra materialne. Zobacz jak tworzenie stron www i same strony internetowe mogą pomóc w procesie pozyskiwania wiedzy. Poznaj także zagrożenia.

zobacz szczegóły



Portale społecznościowe zmieniają świadomość ludzi

Social media to zjawisko, o którym od jakiegoś czasu całkiem sporo się mówi. Głównie dlatego, że przyczynia się do zmian w świadomości społecznej, a nawet w zakresie budowania wzajemnych relacji. Warto jednak zacząć od wyjaśnienia, co oznacza to pojęcie.

zobacz szczegóły



Konsekwencje prawne umieszczania nieprawdy w Internecie

Większości z nas wydaje się, że to, co mówimy, a właściwie piszemy w Internecie nie niesie za sobą żadnych konsekwencji. W wirtualnej rzeczywistości jesteśmy anonimowi, więc możemy oczernić kolegę z pracy lub konkurencyjną firmę, wypisując o niej nieprawdę np. na forum internetowym. Takie nieuczciwe praktyki (zwane często „czarnym PR-em”) stosuje niestety wiele firm, chcących zyskać przewagę nad konkurencją. Poznaj konsekwencje prawne, które grożą za publikowanie nieprawdy w Sieci.

zobacz szczegóły



Inbound i outbound marketing

Outbound marketing to działania marketingowe, które w skrócie polegają na „zasypywaniu” klientów ofertą firmy. Czy jest to skuteczne? Marketingowcy szybko wyciągnęli wnioski i w opozycji do przestarzałego outbound marketingu, powstał inbound marketing. Inbound marketing to szereg działań, które mają za zadanie kierować informacje o firmie, produkcie do zainteresowanych tematem klientów. Informacje są „wypychane” w taki sposób, aby ludzie szukający czegoś konkretnego, trafili właśnie do nas, a nie do konkurencji.

zobacz szczegóły



Na co zwracać uwagę, tworząc mobilne strony internetowe?

Należy zatem oswoić się z faktem, że mobilne strony internetowe to dziś dobra inwestycja dla wszystkich właścicieli firm, zarówno zajmujących w Internecie ugruntowaną pozycję, jak i tych, którzy dopiero chcą przedstawić swoją ofertę. Dziś jest to dobra inwestycja, która w wyścigu o klienta pozwoli wyprzedzić konkurencję – jutro jednak będzie już koniecznością dla wszystkich, którzy nie chcą zostać „pożarci” przez nowocześniejszych konkurentów.

zobacz szczegóły



Marketing wirusowy w promocji stron internetowych

W dzisiejszych czasach niezwykle trudno stworzyć dobrą i wpadającą w oko (ucho – w przypadku radia) kampanię promocyjną. Ludzie widzieli już naprawdę wiele. Jesteśmy na każdym kroku zasypywani reklamami (w telewizji, prasie i Internecie), akcjami promocyjnymi (w sklepach, na ulicy), więc żeby zaskoczyć ciekawym pomysłem, który zostanie zauważony i przyciągnie sporą grupę zainteresowanych, naprawdę trzeba się napracować.

zobacz szczegóły



Marketing relacji odpowiedni również dla małych firm

W czasach tak dużej konkurencji na rynku produktów i usług, firmy sięgają po różne formy promowania marki lub oferty. Marketing relacji jest jedną ze skuteczniejszych metod promocji, która skupia się na stałym utrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, zyskując sobie przez to ich lojalność.

zobacz szczegóły



Web usability. Strony wygodne czyli użyteczne!

Tylko strony użyteczne odnoszą sukces w Sieci. Dziś bowiem witryny nie mogą być tylko ładne, muszą być też łatwe w obsłudze, dawać możliwość szybkiego docierania do wszystkiego, czego na witrynie szukamy. Usability stron internetowych oznacza postępowanie zgodnie z pewnymi zasadami, wskazówkami, które pozwalają nam tworzyć serwisy intuicyjne, wygodne dla internautów.

zobacz szczegóły



Strony internetowe a ochrona rodzicielska

Internet bawi, uczy i rozwija wyobraźnię dzieci. Nasze pociechy bardzo chętnie surfują po Internecie i nawet nauka z wykorzystaniem komputera im nie straszna! Pamiętajmy jednak o zagrożeniach, jakie czyhają na najmłodszych w Sieci i zobaczmy, w jaki sposób ich uniknąć.

zobacz szczegóły



Projektowanie stron www to nie tylko grafika

Skuteczna strona internetowa powinna być ciekawa wizualnie i intuicyjna w obsłudze. Aby serwis był przejrzysty, ładny i łatwy w obsłudze, musi być dobrze zaprojektowany. Zobaczmy nad czym, oprócz wyglądu, pracują graficy projektujący stronę.

zobacz szczegóły



Tworzenie stron www krok po kroku

Domena, hosting, strona z CMS-em lub bez... Między innymi takich wyborów będziemy musieli dokonać, gdy zechcemy posiadać własną stronę internetową. Aby jednak wybrać jak najlepiej, potrzebna jest wiedza na temat tego, czym jest domena, usługi hostingowe oraz system CMS. Zapraszamy do artykułu opisującego etapy tworzenia stron www od strony zlecającego.

zobacz szczegóły



Ochrona prawa autorskiego w Internecie

Wielu internautom wydaje się, że kopiowanie treści z Internetu i dalsze ich rozpowszechnianie jest jak najbardziej w porządku. Takie myślenie jest oczywiście błędne. Zanim zaczniemy ściągać artykuły i zdjęcia z Internetu, a potem umieszczać je na swoich stronach bądź w inny sposób upubliczniać, warto zapoznać się z przepisami prawa autorskiego.

zobacz szczegóły



Jak zmienić strony internetowe

Strona internetowa, którą uruchamialiśmy dobrych kilka lat temu i przez ten czas niewiele na niej zmienialiśmy, dziś może wydawać się mało nowoczesna. O to, by serwis był atrakcyjny dla użytkowników i nie odstawał od nowych stron, które każdego dnia pojawiają się w Sieci, musimy na bieżąco dbać. Konieczne jest "odświeżanie" strony co jakiś czas, unowocześnianie zarówno jej wyglądu, jak i funkcjonalności.

zobacz szczegóły



Testowanie stron internetowych

Zmiany na stronach internetowych są potrzebne. Nie do końca jednak wiemy, którą propozycję zmian wybrać. W takim przypadku najlepiej przeprowadzić testy witryn. Mamy do wyboru testy A/B oraz testy wielowymiarowe. Zobaczmy na czym polega testowanie stron internetowych oraz komu jest ono potrzebne.

zobacz szczegóły



Content marketing

Content marketing to podejście do marketingu, które podkreśla wagę treści udostępnianej konsumentom przez firmy. Dziś nie wystarczy pokazać produkt na stronie internetowej. Ważne jest to, jakie działania podejmujemy, aby po pierwsze dotrzeć do klientów, a po drugie zbudować profesjonalny wizerunek.

zobacz szczegóły



Responsive Web Design (RWD)

Potrzeba dostosowywania stron internetowych do różnych urządzeń, dzięki którym korzystamy dziś z Internetu, przyczyniła się do powstania koncepcji Responsive Web Design. Jej autor sugeruje, że zamiast tworzyć każdorazowo kolejną wersję strony, która będzie przystosowana do komputera PC, smartfona, tableta, itd. (każde z tych urządzeń ma inną rozdzielczość ekranu), lepiej budować witryny „elastyczne”. Strona elastyczna dostosowuje się automatycznie do urządzenia, za pomocą którego jest przeglądana.

zobacz szczegóły



Blog firmowy

Prowadzenie firmowego bloga może przyczynić się do poprawy wizerunku przedsiębiorstwa wśród internautów i potencjalnych klientów. Jednak, poprzez publikowanie nieodpowiednich treści na blogu, może także przynieść odwrotny skutek i zniechęcić ludzi do naszej firmy. Warto wiedzieć jak prowadzić firmowy blog, co na nim publikować oraz komu powierzyć nad nim kontrolę.

zobacz szczegóły



Rodzaje reklam na blogach

Pisaliśmy już o tym, że blog firmowy może być doskonałą formą promocji marki. Jednak nie każda firma ma o czym na bieżąco informować, nie każda też zamierza „porywać się” na takie działania. Oprócz prowadzenia własnego bloga, pragniemy zwrócić dziś uwagę na możliwość promowania się na blogach „cudzych”. Skoro blogerzy stają się cenionymi specjalistami czy celebrytami, może warto zainteresować się opcją promowania naszej firmy na ich stronach (które często notują naprawdę ogromną ilość dziennych wejść)? Zapraszamy do lektury krótkiego artykułu o tym, jakie są najpopularniejsze formy reklamy na blogach oraz dlaczego mogą okazać się naprawdę skuteczne.

zobacz szczegóły



Promocja stron internetowych poprzez social media

Dzięki mediom społecznościowym możemy dowiedzieć się, jakich zmian najbardziej oczekują nasi klienci i w efekcie ulepszać ofertę naszej firmy. Umiejętnie prowadząc działania na portalach społecznościowych, przyczyniamy się do budowania trwałych relacji z klientami. Warto wiedzieć jak nie postępować w SM, aby nie tracić fanów, którzy przy nieumiejętnie przeprowadzanych działaniach zapominają o ulubionych firmach, zrywając z nimi społecznościową relację (np. wypisując się z grupy fanów marki).

zobacz szczegóły



Buzz marketing czyli marketing szeptany

Buzz marketing czyli marketing szeptany związany jest z zamiłowaniem ludzi do plotkowania, a właściwie wzajemnego przekazywania sobie informacji, w tym informacji o polecanych firmach oraz produktach. W marketingu tym wykorzystujemy Internet, a ściślej – zjawisko social media do rozpowszechniania informacji o produktach firmy czy naszej marce.

zobacz szczegóły



Tworzenie nagłówków stron internetowych

W Internecie mamy ogrom treści do wyboru. Możemy zaglądać na strony internetowe z całego świata. Oczywiście nie mamy możliwości czytania wszystkiego, więc selektywnie podchodzimy do dostarczanych nam online materiałów. Nagłówki mają polecać treść, zachęcać do zapoznania się z nią, a przede wszystkim w sposób rzetelny informować o zawartości artykułów.

zobacz szczegóły