Pojęcia związane z VENDO CRM

Pojęcia związane z VENDO CRM

System pomaga obsługiwać obecnych klientów firmy oraz pozyskiwać nowych. Niektóre funkcjonalności i elementy są przeznaczone do zarządzania relacjami z klientem.

Podstawowe elementy bazy kontrahentów

Firma – system umożliwia wprowadzenie nazwy identyfikującej klienta, danych teleadresowych, kontaktów do poszczególnych pracowników firmy oraz opisu firmy, pozwalającego na szybką identyfikację jej profilu działalności.

Akcja (zdarzenie) – w tym miejscu opisane są zadania wykonywane w związku z danym klientem. Wszystkie akcje przypisane są do klientów, wraz z datami wykonania, rodzajami operacji oraz zaplanowaniem terminowym (data) kolejnej akcji (spotkania, rozmowy telefonicznej, itd.).

Planowanie i przegladanie zdarzeń

Po wprowadzeniu daty planowanej akcji, system w tym dniu wyświetli użytkownikowi informację z przypomnieniem o planach. Aby wyróżnić akcję zaplanowaną na określony dzień, wyświetla się ona inną czcionką oraz kolorem. Akcja taka ma status niezamkniętej. Przy kolejnym kontakcie z klientem użytkownik ma możliwość:

  • zamknięcia akcji oraz uznania, że została wykonana (kończy się kontakt z klientem);
  • wprowadzenia kolejnej akcji, czyli zaplanowania kolejnego kontaktu, spotkania (wówczas kontakt z klientem jest kontynuowany).

W momencie niewypełnienia pola kolejnego kontaktu (czyli pozostawienia go pustego, nieokreślenia daty kolejnej akcji) zostaje on automatycznie zamknięty (akcja jest zakończona).

Inne zasoby obsługiwane przez system CRM

Oferta – jest to opcja, dzięki której w jednym miejscu mamy przechowywane wszystkie informacje o produktach czy usługach. Przydaje się szczególnie pośrednikom, którzy tworzą zbiory danych do opisu danego produktu. Opcja ułatwia dopasowanie oferty najlepiej spełniającej oczekiwania klienta.

Kategoria – dzięki tej opcji możemy grupować firmy, jakie mamy w bazie kontaktów. Kategorie mają przypisane do siebie firmy, a także kolejno podkategorie i do nich również przypisane firmy (które zobaczyć możemy również w kategorii głównej).

Grupa – system udostępnia możliwość grupowania firm, zgodnie z preferencjami uprawnionego użytkownika. Określony kontakt (czyli firma) może być przypisany do kilku grup, natomiast grupy wykorzystać możemy do seryjnego rozsyłania korespondencji.

Użytkownik – administrator rejestruje w serwisie użytkowników, przypisując im login. Do systemu każdy użytkownik loguje się poprzez hasło, aby następnie wszystkie wykonywane w nim czynności przypisane były do określonego użytkownika. W historii wykonywanych akcji widać, przez którego z użytkowników zostały wykonane.

Program ma za zadanie wspierać bieżącą działalność firmy w zakresie obsługi dotychczasowych klientów i pozyskiwaniu nowych. W systemie występuje kilka kluczowych elementów służących do obsługi procesu zarządzania relacjami z klientem.

Firma - w systemie reprezentuje firmę lub jej oddział. Program pozwala na wprowadzenie nazwy, danych teleadresowych, nazwiska osoby kontaktowej, a także opisu firmy pozwalającego na szybkie zorientowanie się w profilu firmy.



Program Vendo od 2011 roku nie jest objęty wsparciem technicznym.